SchoolZaken helpt leerlingen van de middelbare school met alle zaken die spelen in en om het schoolleven. Dat kan gaan om planning, organisatie, motivatie, studiekeuze, maar ook om meer persoonlijke zaken zoals de thuissituatie of dingen die spelen binnen een vriendengroep. Eigenlijk de dingen waar op school een mentor je mee helpt. Maar soms heb je meer nodig dan je mentor je kan bieden, om wat voor een reden dan ook. Dan kan ik je helpen.

Bij SchoolZaken starten we altijd met een gratis intakegesprek. Daarin geef je aan waarmee ik je zou kunnen helpen. Ik zal aangeven wat ik voor je kan doen en een indicatie geven van de tijd die hiervoor nodig is. Soms gaat het om een paar gesprekken, soms om een aantal gesprekken per jaar (bijvoorbeeld iedere toetsweek een planning maken) en soms om een intensiever en langer traject. Voor een studiekeuzeadvies zijn vaak drie tot vier gesprekken nodig waarin ook persoonlijkheidstesten gedaan kunnen worden. Een intakegesprek duurt ongeveer een half uur en ouders/verzorgers mogen daarbij aanwezig zijn. 

De aanpak van SchoolZaken is praktisch. Vanaf het eerste gesprek is er een duidelijke aanpak en verbetering moet op korte termijn merkbaar zijn. Je hoeft niet alles goed te doen, fouten maken hoort erbij en verkeerde keuzes maken ook. Maar je kan wel een begin maken met het anders te gaan doen. Vandaag.

Ik vind het belangrijk om je te leren hoe je zelf een probleem kan aanpakken. Ik ga dus bijvoorbeeld geen planning voor je maken, maar leer je hoe je dit zelf kan doen. En natuurlijk maken we de planning dan uiteindelijk samen. Bij een studiekeuzetraject kom ik niet ineens met een studie die je kan gaan doen, maar leer ik je waar je op kan letten bij het maken van een studiekeuze en samen zoeken we uit welke studies bij jou passen. Er komen namelijk nog veel meer belangrijke keuzemomenten in het leven.

Ik heb SchoolZaken opgericht omdat ik leerlingen wil en kan helpen. Ik heb ruim twintig jaar ervaring in het onderwijs en het bedrijfsleven en wil mijn kennis uit deze twee werelden integreren en overbrengen. Maar ik wil ook duidelijk zijn in wat ik niet kan bieden. Ik geef geen bijles, doe geen huiswerkbegeleiding en ben geen psycholoog. Ik noem mezelf Mentor+: ik doe wat de mentor op school doet (of zou moeten doen) en iets meer dan dat.

Wil je weten wat ik voor jou kan doen? Maak gratis en vrijblijvend een afspraak. Ik leg het je graag uit.